Przeprowadzka biblioteczki
Ludzie mają różne pasje. Mężczyźni często są fanami motoryzacji i pasjonują się każdą nowinką technologiczną, kobiety uwielbiają kolekcjonować biżuterię czy dzieła sztuki. Jednakże, coraz częściej ludzie kolekcjonują książki. Często półka z książkami jest niewystarczająca i po czasie ludzie nabywają regały, szafki, a nawet wielkie biblioteczki, aby pomieścić wszystkie posiadane dzieła. Przeprowadzka biblioteczki jest niełatwym zadaniem, ponieważ wymaga od nas ścisłego planu, gruntownego pakowania i opisania kartonów. Jak w takim razie przeprowadzić ją sprawnie?
Pierwszy etap – czyszczenie i segregacja.
Jeśli jesteśmy posiadaczami ogromnej ilości książek, to albo jesteśmy prawdziwymi pasjonatami albo nasza praca jest związana z czytaniem. W jednym i drugim przypadku, na pewno dbamy o naszą kolekcję. Przeprowadzka to dobry moment na oczyszczenie książek z kurzu. Przed spakowaniem do kartonów należy wyczyścić okładki książek. Dodatkowo jest to doskonały moment na przeanalizowanie naszej kolekcji. Jeśli posiadamy tytuły zdublowane, nieczytane lub niepotrzebne, warto znaleźć im nowy dom. Niepotrzebne egzemplarze możemy oddać rodzinie lub znajomym, sprzedać lub przekazać do biblioteki. Poza dużymi, wojewódzkimi bibliotekami, można zastanowić się nad przekazaniem książek do mniejszych, ulokowanych w gminach lub na wsiach. Jeżeli w naszej kolekcji natrafimy na zużyte egzemplarze, przed zapakowaniem ich, warto oddać je do renowacji lub introligatora.
Etap drugi – pakowanie.
Książki bardzo łatwo się pakuje. Są twarde, łatwo je układać w kartonie i można je dopasować wielkością do siebie. Często jednak zapominamy o najistotniejszej kwestii. Książki są zrobione z papieru, który jest ciężki. Każdy egzemplarz książki waży od kilkunastu gramów, do nawet kilku kilogramów. Przed rozpoczęciem pakowania, warto poukładać książki w grupy o podobnej wadze. Cały zestaw najlepiej spakować do plastikowych pudeł lub kartonów ze wzmacnianym dnem. Dzięki temu, łatwiej będzie je transportować. Unikajmy siatek czy worków na śmieci. Po pierwsze możemy zniszczyć książki, a po drugie w bardzo łatwy sposób taki materiał szybko ulega zniszczeniu lub rozerwaniu. Pamiętajmy, że układając książki w kartonie należy zniwelować wszelkie puste miejsca. Najlepiej do tego zastosować folię bąbelkową lub niepotrzebną tkaninę.
Etap trzeci – transport.
Lepiej przygotować kilkanaście lżejszych kartonów niż kilka ciężkich. Po pierwsze łatwiej będzie je układać w samochodzie, a po drugie wygodniej będzie je przenosić. Samo perfekcyjne zapakowanie książek nie wystarczy. Należy również sprawdzić miejsce w jakich będą one przewożone. Powinno być ono suche i czyste. Jeśli przewozimy swoje rzeczy na kilka razy, to warto, aby książki były przewożone na samym końcu. Ułatwi to nam późniejsze układanie ich w nowym miejscu.
Etap czwarty – układanie.
Tak na prawdę jest to jeden z ważniejszym etapów. Jest to moment kiedy nasze książki zostaną ułożone w nowym miejscu. Sposobów na ich rozmieszczenie jest mnóstwo. Wszystkie zależą od ich właściciela. Dla jednych doskonałym wyborem jest układanie w kolejności alfabetycznej, dla kolejnych kolorystycznie, a jeszcze dla innych w zależności od używania. Przemyślane pakowanie i szybki transport są gwarancją bezproblemowej przeprowadzki. Kraków to miejsce, które słynie z wielu bibliotek i imprez kulturalnych, które wspierają czytanie i czytelników. Wiemy jakie to ważne dla właścicieli biblioteczek lub zbiorów książek, dlatego jesteśmy solidni i rzetelni.
Napisał: Przeprowadzki LIDER Kraków
2019-12-09 12:45:00
Zobacz pozostałe wpisy
Przeprowadzka biura: Jak zaplanować przeniesienie firmy
Przeprowadzka biura to duże wyzwanie organizacyjne. Obejmuje wszystkich pracowników firmy –...
5 powodów, dlaczego warto wybrać firmę “Przeprowadzki Lider”
Przeprowadzka to często bardzo stresujące i czasochłonne przedsięwzięcie. Dlatego wiele osób...
Transport ze sklepów budowlanych - Jak przewieźć duże i ciężkie rzeczy?
Letnie miesiące sprzyjają remontom i zakupom w sklepach budowlanych. O ile niewielkie meble czy akcesoria...