Transport biura, jak nie ponieść strat i nie zawieszać firmy?

Każde przedsiębiorstwo dąży do rozwoju. Wraz z rozwojem firmy, zwiększa się ilość pracowników, klientów czy nawet dokumentów.

Transport biura, jak nie ponieść strat i nie zawieszać firmy? - detail image

Każde przedsiębiorstwo dąży do rozwoju. Wraz z rozwojem firmy, zwiększa się ilość pracowników, klientów czy nawet dokumentów. Często potrzebna jest wtedy nowa, większa powierzchnia, która będzie bardziej dopasowana do prowadzonej działalności. Firmy niechętnie zmieniają siedzibę, ponieważ jest to akcja wymagająca bardzo dobrego przygotowania logistycznego i finansowego. Każdy dzień braku działania firmy, to straty dla właściciela. Istnieją jednak sposoby, aby móc przeprowadzić się bezproblemowo.

Podziel przeprowadzkę na etapy

Każda firma, mniejsza lub większa posiada pracowników, którzy różnią się od siebie kompetencjami i umiejętnościami. Wiadomo, że łatwiej przeprowadzić pracowników biurowych, którzy swoją pracę mogą wykonywać z dowolnego miejsca, a trudniej zrobić to z osobami fizycznymi, pracownikami laboratoriów czy pracownikami, którzy są rozliczani od wykonanej pracy. W takich przypadkach warto podzielić przeprowadzkę na etapy, tak, aby nie odrywać pracowników od swoich zajęć. Nie polecamy przenoszenia wszystkich rzeczy jednego dnia, ponieważ może wprowadzić to chaos i zamieszanie.

Dokładnie opisuj kartony

Dobre zaplanowanie przeprowadzki, nie spowoduje strat. Wszystkie rzeczy najlepiej spakować do kartonowych pudeł i dokładnie je opisać. Najlepiej, jeśli zrobi to osoba, która na co dzień korzysta z danych przedmiotów. W pierwszej kolejności należy spakować rzeczy, z których nie korzysta się na co dzień, a rzadziej. Najczęściej są to segregatory z raportami, teczki pracowników czy starsze oferty.

Wybierz dobry moment

Do przeprowadzenia przeprowadzki warto zatrudnić profesjonalną firmę, która ma w swojej ofercie zorganizowanie przeprowadzki w godzinach wieczornych lub popołudniowych. Jest to najprostszy sposób na uniknięcie zastoju w działalności firmy. Jeśli pracujecie zmianowo, to dobrym rozwiązaniem jest zaplanowanie transportu na weekend. Wtedy zyskuje się więcej czasu, bo nie ma korków i w żaden sposób nie wpływa to na funkcjonowanie firmy. Jeśli do przetransportowania jest duża ilość rzeczy, warto rozważyć podzielenie transportu na kilka dni. W razie wątpliwości, zawsze można skontaktować się z nami, z chęcią doradzimy.

Zrób porządki

W każdej firmie można znaleźć wiele rzeczy, które są już niepotrzebne, zepsute lub nieaktualne. Jeśli przygotowujemy się do przeprowadzki, warto przed spakowaniem wyposażenia zrobić porządki. Na co należy zwrócić uwagę? Przede wszystkim na dokumenty, zepsute krzesła, gadżety, których nikt nie używa, stare kalendarze, ubite kubki. Może okazać się, że wiele rzeczy tylko niepotrzebnie zajmowało miejsce. Warto również rozważyć wprowadzenie regularnych, co kwartalnych porządków w biurze. Na przyszłości pozwoli to uniknąć podobnych sytuacji.

Oddeleguj pracowników

W swojej firmie na pewno posiadasz osoby o różnych umiejętnościach, które mogą się przydać podczas przeprowadzki. Przygotuj listę osób, którzy mogą pomóc w sprawnej przeprowadzce. Może ktoś jest dobry w logistyce, ktoś inny dobrze zarządza czasem i personelem, a ktoś inny jest mistrzem układania przedmiotów. Nawet te nietypowe cechy mogą się przydać w sprawnej przeprowadzce. Najlepiej jeśli zapytasz, może znajdą się ochotnicy?!

Każda przeprowadzka jest stresująca, dlatego podstawą do przeprowadzenia jej w sposób szybki i bezstresowym jest dobre rozplanowanie każdego z jej etapów.

Zobacz pozostałe wpisy

Jak zorganizować przeprowadzkę? - image

Jak zorganizować przeprowadzkę?

Kluczem do każdego działania jest przygotowanie skrupulatnego planu z doskonałym harmonogramem,...

Transport do nowego domu, jak znaleźć odpowiednią firmę? - image

Transport do nowego domu, jak znaleźć odpowiednią firmę?

Przeprowadzka do nowego domu jest coraz bardziej popularna. Ludzie poszukują ciszy, spokoju i zielonych...